Dyanne Beekman is stylist en fashionondernemer. Bij het grote publiek is ze bekend van programma’s als Looking Good op RTL 4 en Passion for Fashion op Net 5. Haar subtiele, nonchalante en elegante stijl hebben wij vertaald in een moderne website.
In de modewereld spelen tijdschriften een belangrijke rol. Denk aan pakkende foto’s, uitdagende koppen, stijlvolle lettertypes, persoonlijke verhalen en verrassende lay-outs. Die kenmerkende stijl hebben we gecombineerd met de vereisten van een hedendaagse site.
Qua kleuren is de basis zwart en gebroken wit, met hier en daar een rood accent. Door het minimale kleurgebruik vallen vooral de warme foto’s op.
De website opent met een animatie van wisselende foto’s van Dyanne. Hiermee komt de bezoeker gelijk terecht in haar kenmerkende sfeer.
De homepagina begint met een persoonlijk verhaal van Dyanne. Ze vertelt niet alleen over haar werk, maar ook over haar jeugd en haar familieleven. Daarnaast is er aandacht voor haar dierbaren in een fotoreeks halverwege de pagina.
Deze horizontaal scrollende sectie is gemaakt met JavaScript-libraries GSAP en ScrollMagic.
Digitaal zichtbaar zijn als een verlengstuk van je onderneming is niet meer weg te denken in deze tijd. Maar die expertise heb je vaak niet zelf in huis. Werken met een team van experts die op elke discipline elkaar aanvullen en je op deze manier ontzorgen, dat is Basticom.
Bij een website van een toonaangevende stylist hoort geen gewoontjes menu. We hebben gekozen voor een uitklapmenu aan de linkerzijde.
In het CMS is het mogelijk om koppen precies naar wens te stylen. Een aantal woorden schuingedrukt maken of er een rode cirkel omheen tekenen is zo gedaan. Op deze manier legt Dyanne haar eigen nadruk.
Zoals Dyanne het zegt: ‘Styling moet toevallig lijken, alsof je er geen moeite voor hebt gedaan.’ Dat geldt ook voor de styling van de website, zowel nu als in de toekomst.